Nakon što je njegovoj ćerki dijagnostikovan autizam, Zoran Ilić, po struci učitelj, je 2017. odlučio da formira Udruženje roditelja i nastavnika „Partnerski za obrazovanje“, a 2019. pokrenuta je i usluga „Lični pratilac“, koja se realizuje u „Kući veština“. Kako je istakao za Televiziju Leskovac, njegova lična priča podstakla je mnoge roditelje koji su u sličnoj situaciji, da se opredele za ovu vrstu usluge i da na taj način, uz pomoć stručnih lica, mališanima obezbede siguran put od kuće do škole i nesmetano funkcionisanje u svakodnevnici.

Udruženje je osnovano pre osam godina, sa ciljem da mališanima sa invaliditetom ili intelektualnim poteškoćama u razvoju, u saradnji sa stručnim licima, pruži znanje i veštine iz domena inkluzivnog se obrazovanja.
Među najvažnijim projektima koje udruženje godinama realizuje uz podršku Grada Leskovca je usluga „Lični pratilac“.
– Uvek negde stoji, iza svih, dobrih ili loših stvari, stoji neka lična priča, tako da je tako i u ovom slučaju. Ja imam ćerku sa autizmom i zbog toga sam pokrenuo čitavu priču. Dok je bila u vrtiću, a kasnije kada je krenula u školu, usluga „Lični pratilac“ postala je velika podrška, potreba i snaga za svako dete koje je zahtevalo tu vrstu podrške – kaže Zoran Ilić, predsednik Udruženja roditelja i nastavnika „Partnerski za obrazovanje“ Leskovac.
Kako ističe naš sagovornik, reč je o humanom zanimanju, koje treba da obavljaju stručni i plemeniti ljudi velikog srca. On dodaje da je broj ličnih pratilaca 2017. godine bio nula, a danas taj broj iznosi 46.
–Znači 46, ne samo dece, nego porodica, majki, očeva, braće, ujaka, svih onih koji su brinuli o jednoj porodici ili osobi, što sistem ne prepoznaje, što nisu znali ili ih nije lično zadesilo i pogodilo. Sada je mnogo lakše.
Kasnije, 2019. godine, članovi udruženja došli su na ideju da osnuju „Kuću veština“, prostor u kojem je deci osobama sa invaliditetom i njihovim roditeljima dostupno učenje i vežbanje kroz više inovativnih metoda i terapija. U planu je i dodatno unapređenje usluga.
–Planivamo da nastavimo razvijanje, razmišljamo o artozama, različitim uslugama, o korišćenju veštačke inteligencije kojom bi mogli da unapredimo usluge. Kada primetimo da je detetu potrebna neka razvojna briga, da tada bude najjača podrška stručnjaka– dodaje Ilić.
Tim stručnjaka koji rade u „Kući veština“ čine pedagog, logoped, psiholog, defektolog, fizioterapeut i i profesor fizičkog vaspitanja.
*Ovaj sadržaj deo je projekta „Inkluzijom do jednakih šansi“ koji sufinansira Grad Leskovac. Stavovi izraženi u podržanom projektu ne izražavaju nužno stavove organa koji je dodelio sredstva.*