Leskovac – U Leskovcu radi oko 200 registrovanih taksista u četiri taksi udruženja. Pored njih gradom hara pedesetak divljih taksista i kombi prevoznika koji kako njima, tako i inspekcijskim službama prave velike probleme.
Takozvanih divljaka najviše ima kod nove i stare gradske autobuske stanice, preko puta bolnice i Privrednog suda.
Oni nisu registrovani kao prevoznici, ne plaćaju poreze i doprinose, a mušterije otimaju tako što ih voze po znatno nižim cenama.
Taksisti kažu da bi im možda i progledali kroz prste da oni to ne rade na veoma bezobrazan način.
„Bukvalno nam otimaju mušterije. Inspekcija se bori sa njima, međutim, uvek postoje neke dojave i oni u toku akcije nestanu. Mi smo tu jer moramo da budemo tu, zavisimo od toga, jure nas porezi i doprinosi koje ne možemo da postignemo da uplaćujemo… „ žali nam se Bojan Dimitrijević, suvlasnik „Palma“ taksija.
Veliki problem sa divljim auto prevoznicima imaju i inspekcijski organi.
Po rečima načelnika Uprave za inspekcijske poslove Bratislava Jovića, oni su spremni da se čak fizički obračunavaju sa saobraćajnim inspektorima.
Inpektori, kako kaže, vrše svakodnevni nadzor, ali zato imaju nebrojane neprijatnosti na terenu.
„Njima se preti, vređaju ih, polivaju vodom komunalne policajce dok sede u službenom autu … Ti divlji prevoznici dolaze čak inspektorima i na kuću i prete!“ kaže Jović.
I kada se dođe do suda, divlji kombi i taksi prevoznici uvek nađu način da ne odgovaraju pred zakonom.
Recimo, saobraćajni inspektor, u saradnji sa Komunalnom policijom, utvrdi da određeno lice bez dozvole prevozi putnike od jedne do druge destinacije i naplaćuje kartu i podnese se prijava prekršajnom sudu, postoji mogućnost da se „divljaci“ izvuku.
„Sudija traži da dvojica putnika potvrde da im je taj Janko Janković naplatio kartu. Međutim , vrlo često se navodi da on zapravo prevozi svoje komšije, prijatelje, članove porodice potpuno besplatno i sudija mora da odbaci prijavu“ objašnjava načelnik.
Leskovačka taksi udruženja se sada spremaju da formiraju sopstveni sindikat kako bi pokušali da se zaštite, a od lokalne samouprave zahtevaju da ograniči broj taksi vozila koja mogu da rade na teritoriji grada.