Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the rank-math domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /www/webvol38/sw/dz6wbi5nnqhc5p3/tvl.rs/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
OPET BEZ ZAKRPLJENIH RUPA: Kome odgovara 17 miliona skuplji asfalt? - Televizija Leskovac

OPET BEZ ZAKRPLJENIH RUPA: Kome odgovara 17 miliona skuplji asfalt?

rupe 2

Leskovac – Grad će i ove godine najverovatnije ostati sa udarnim rupama na kolovozima i bez letnjeg održavanja puteva, sudeći po svemu što se trenutno dešava oko izbora izvođača radova.

Kako saznajemo, juče je uložena nova žalba na odluku Republičke komisije za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki koja je naložila da lokalne puteve u Leskovcu održava firma „PZP Zaječar“ koja je zapravo 17 miliona dinara skuplja od najjeftinijeg ponuđača „Maki Plast“ iz Togočevca.

Najniža ponuda za letnje održavanje ulica i puteva iznosila je 61 milion 400 hiljada dinara, što nije i najvažniji tenderski uslov.

Ovu cenu je dao „Maki plast“ u konzorcijumu sa „Zlatar putevima“.

Ipak, po odluci Republičke komisije posao 29. maja ove godine ustupiljen je Zaječarcima koji su imali najvišu ponudu, skoro istovetnu sa opredeljenih 75 miliona dinara, bez PDV-a. Oni su ponudili 74,947.920 dinara.

Ta ponuda je ujedno i veća od svih predloženih cena svih ostalih ponuđača koji su se javili na tender – njih četvoro.

ZAŠTO POKLANJAMO 17 MILIONA?

Na ovakvu odluku Republičke komisije žalio se vlasnik „Maki Plasta“ jer, po njegovim rečima, 17 miliona novca građana Leskovca će biti poklonjeno firmi iz Zaječara.

A da se čitav slučaj reši, poučeni iskustvom od prethodne godine, Leskovac će na novi asfalt čekati minimum još dva meseca.

maki plast

„Ja  sam hteo da uposlim svoje radnike, sto ljudi bi dobilo posao, te pare bi ostale ovde, asfaltirao bih za tu razliku i neke nove ulice. Pa za te pare, pitam se, koliko bi kuća u Obrenovcu novih moglo da se podigne“ rekao nam je vlasnik firme „Maki Plast“ Goran Ilić.

Sličnog mišljenja je i novi direktor Direkcije za urbanizam i izgradnju, ali kaže da je morao da ispoštuje odluku Republičke komisije za zaštitu prava ponuđača.

milenko milenkovic

 „Ja sam mislio da ćemo sa letnjim održavanjem početi već za dve nedelje, ali sada moramo da čekamo da prođe čitava procedura“ kaže Milenko Milenković, v.d. direktora Direkcije za urbanizam i izgradnju.

Ono što je Leskovčanima sporno u čitavoj priči jeste odluka Republičke komisije za zaštitu prava ponuđača, koja je kao razlog za neprihvatanje tenderske dokumentacije navela razlog koji i ne stoji u samom tenderu.

ZA NEKOGA VAŽI, ZA NEKOGA NE VAŽI

Naime, štos je bio u polisama osiguranja za motorna vozila i saobraćajnim dozvolama za radne mašine.

Čitava situacija je malo čudna i bivšem direktoru Direkcije za urbanizam i izgradnju Slaviši Zlatanoviću u čije vreme je i raspisan tender.

„Ja nisam pravnik i ne bih da tumačim na taj način, ali zaista smatram da buldožer ne može da bude motorno vozilo jer ne učestvuje u saobraćaju. On je guseničar i kao takav se vučnim vozom doprema do mesta gde će kao građevinska mašina vršiti neke poslove. Ali, eto, komisija je odlučila da to jeste motorno vozilo i da je neophodno bilo dostaviti kopije saobraćajnih dozvola“ kaže Zlatanović.

I KAKVOG TO KVALITETA ASFALT DOBIJAMO?

Sa druge strane postavlja se pitanje kako će izvođač sa sedištem u Zaječaru dopremiti asfalt u Leskovac ako se u prihvaćenoj tenderskoj dokumentaciji ne pominje ni jedan podizvođač.

rupe 1

„Asfaltna baza mora da bude toliko blizu jer sam transport asfalta ne sme da traje duže od dva sata. To znači da asfaltna baza ne bi smela da bude udaljeija od 30km, jer toliko treba kamionu da dođe do mesta gde će asfalt da se ugrađuje. Obzirom da Zaječarci nisu naveli da raspolažu asfaltom bazom u blizini, kao ni podizvođača od kog će kupovati taj asfalt, smatram da ni njihova ponuda u tom kontekstu nije potpuna. Bojim se šta že biti jer, od Zaječara do Leskovca, kamionom, poptrebno je najmanje tri do četiri sata“ objašnjava Zlatanović.

Odgovor na ovo pitanje pokušali smo da nađemo i od vlasnika firme PZP zaječar ali se on do emitovanja Panorame nije javljao na telefon.

PLANSKI DO POSLOVA

Po rečima kako bivšeg tako i sadašnjeg direktora leskovačke direkcije, ali i vlasnika „Maki Plasta“  ova zaječarska firma na isti način dobija tendere po čitavoj Srbiji.

Kako oni tvrde, njihova ponuda je za par hiljada dinara od projektovane cene manja, a najveća od svih ponuđenih.

I pored toga, oni uvek, uz pomoć Republičke komisije za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki dobijaju ovakve poslove.

rupe izgubljena tablica

Leskovčanima možda to i nije toliko bitno koliko činjenica da ćemo ovakve slike gledati i narednih meseci.