Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the rank-math domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /www/webvol38/sw/dz6wbi5nnqhc5p3/tvl.rs/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Da li deca uče dovoljno o Jasenovcu? - Televizija Leskovac

Da li deca uče dovoljno o Jasenovcu?

Film „Dara iz Jasenovca“ koji govori o najvećem stradanju Srba u istoriji pokrenuo je niz pitanja o tome da li deca u školama dovoljno uče  o ovoj temi i da li je ona u udžbenicima dovoljno obrađena.

Zastupljenost neke teme u udžbenicima zavisi od nastavnog plana i programa na osnovu kojeg se one i pišu. Ipak, svaki nastavnik ima mogućnost da u zavisnosti od težine koju nosi nastavna jednica, određenu temu produbi i obradi više u odnosu  na druge. U knjigama za osnovnu školu, o Jasenovcu se uči u osmom razredu na jednom času u sklopu lekcije o zločinima u Drugom svetskom ratu, a u srednjim školama Jasenovac zauzima pola lekcije o stradanjima u NDH. To je prema mišljenju stručnjaka nedovoljno.

Međutim, nije problem samo nedostatak časova već i nezainteresovanost učenika da uče o istoriji svog naroda.

„Jedna stvar je da li deca mogu doći do saznanja, a druga da li su zainteresovana. Imate one koji jako dobro znaju, imate one koji su čuli a imate i one koje jednostavno možete da pitate da nabroje najznačajnije događaje iz prošle godine, oni to neće znati. Nama je, danas, društvo u takvoj situaciji da jednostavno mnoge ne zanima prošlost – komentariše Ivan Becić, istoričar i autor udžbenika istorije za drugi razred srednje škole.

U tom pogledu, korišćenje filma „Dara iz Jasenovca“ ili bar nekih isečaka prilikom predavanja lekcije o Jasenovcu imalo bi više učinka nego samo reč nastavnika.

„Deca više uče preko filma nego preko priča. Taj film će imati mnogo veći uticaj, u stvari, on je već ostvario mnogo više efekta nego mi, nastavnici, koji predajemo lekcije. Taj vizuelni efekat je mnogo bitniji nego ovaj koji mi prenosimo deci usmeno – smatra Boško Antanasijević, profesor istorije u Osnovonj školi „Josif Kostić“ u Leskovcu.

Iako je reč o najvećem stradanju srpskog naroda tačan broj žrtava u Jasenovcu i danas nije poznat.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *